Home

   Vrachtwagens
   Tractoren / trekkers
   Landbouw accessoires
   Grondverzet machines
   Roadmax vanaf 2 jr
   AANBIEDINGEN
   Bruder onderdelen
   BWorld speelfiguren

    Nieuw van Bruder


    LEGO / SLUBAN / blokjes










    Home
    Contact / stel vraag
    Winkelwagentje
    Veelgestelde vragen
    Voorwaarden

Van de modellen met dit label kunnen Bworld figuren in de cabine worden geplaatst.

Veelgestelde vragen


Vragen over afhalen en verzenden van orders
  • Wat zijn de order en verzendkosten naar een adres in Nederland?
  • Wat zijn de order en verzendkosten naar een adres buiten Nederland?
  • Kan ik onder rembours laten verzenden?
  • Kan ik mijn order ook afhalen?
  • Op welk adres kan ik mijn order afhalen?
  • Hoe lang moet ik wachten voordat de order wordt geleverd?
  • Wij hebben de order nodig voor een verjaardag, komt deze wel op tijd?
  • Een artikel is tijdelijk niet leverbaar, kunt u deze nazenden?
  • Waarom biedt u geen gratis verzending aan?
  • Kan ik de artikelen als cadeau laten inpakken?
  • Ik wil een order retour sturen, welke regels gelden?
  • Is verzenden per enveloppe niet goedkoper?

    Vragen over de orderbevestiging
  • Ik heb nog geen bevestiging gehad, wat nu?

    Contact met Bruder-speelgoed.nl
  • Ik probeer u te bellen, maar u neemt de telefoon niet op.
  • Wat zijn uw bedrijfsgegevens?

    Achtergrond informatie over Bruder-speelgoed.nl / Remiko
  • Met wie doe ik zaken als ik bij Bruder-speelgoed.nl / Remiko een order plaats?

    Vragen over betalen
  • Op welke manieren kan ik mijn order betalen?
  • Wat is Paypal, en hoe werkt het?
  • Ik heb de verkeerde betaaloptie gekozen, wat nu?
  • Wanneer worden retourbetalingen gedaan?

    Annuleren van orders, afzien van orders, herroepingsrecht, retouren
  • Ik wil een artikel retour sturen, hoe gaat dat?
  • Kan ik na bestelling nog van mijn order afzien?
  • Ik heb mijn order ontvangen, maar wil deze toch eigenlijk niet houden, wat nu?
  • Kan ik als klant aanspraak maken op het herroepingsrecht?

    Privacy
  • Wat doet u met mijn gegevens?

    Garantie op artikelen
  • Zit er garantie op de door Bruder-speelgoed geleverde artikelen?
  • Kan een artikel afwijken van de afbeelding op uw site?

    Artikelen en voorraad
  • Heeft u alle artikelen altijd op voorraad?
  • Hoe lang moet ik wachten voordat de order wordt geleverd?
  • Wij hebben de order nodig voor een verjaardag, komt deze wel op tijd?

    Disclaimer
  • Disclaimer

    Mijn vraag staat er niet bij
  • Mijn vraag staat er niet bij, hoe kan ik deze stellen?

    Levering en verzending Nederland
    Alle orders worden standaard met PostNL verzonden. Voor elke order naar een Nederlands adres berekenen wij u € 4,95 order en verzendkosten. Een bestelling wordt pas verzonden nadat het gehele bedrag is bijgeschreven op onze bankrekening of Paypal-account (uitzondering hierop zijn orders onder rembours, zie hieronder voor de voorwaarden). Voor orders naar het buitenland hanteren wij de tarieven van PostNL. Aanvullende kosten op aanvraag. terug

    Levering en verzending Buitenland
    Wij leveringen naar België voor een standaard bedrag van € 8,95. Als u bij het plaatsen van de bestelling bij "bezorging" kiest voor "Bezorgen op een adres in Belgie" wordt dit op de orderbevestiging die u per mail ontvangt automatisch verrekend. Alle zendingen naar andere landen zullen worden verzonden met PostNL volgens de dan geldende tarieven. terug

    Levering onder rembours
    Orders kunnen ook onder rembours worden verzonden. De kosten hiervoor bedragen € 15,95. Wij vragen u de rembourskosten vooruit te betalen. Na ontvangst van de rembourskosten gaat uw pakket op de post, en kan het resterende bedrag aan de postbode worden betaald. Als een pakket wordt geweigerd of niet wordt afgenomen dan worden de rembourskosten niet terug betaald.terug

    Afhalen van orders
    Het afhalen van orders is ook mogelijk, echter alleen na plaatsing van de order via de site. De standaard € 4,95 order en verzendkosten komen dan uiteraard te vervallen. Pas na ontvangst van uw betaling zal uw order worden verwerkt en krijgt u bericht als deze klaar staat om af te halen. LET OP: we hebben geen winkel aan huis dus niet altijd alles per direct afhaalbaar!terug

    Waar kunt u uw orders afhalen?
    U kunt, op afspraak, uw order afhalen in Ommen, Overijssel, Doormanstraat 43.terug

    Een artikel is tijdelijk niet leverbaar, kunt u deze nazenden?
    Artikelen welke tijdelijk niet leverbaar zijn of onderdelen kunnen alleen nagezonden worden na bijbetaling van de extra verzendkosten. We trachten artikelen (uitgezonderd onderdelen) altijd te markeren met het volgende symbool: als deze tijdelijk niet leverbaar zijn. Vrijwel alle Bruder artikelen worden standaard uit voorraad geleverd. terug

    Waarom biedt u geen gratis verzending aan?
    Wij zijn van mening dat elke klant alleen die kosten doorberekend krijgt, welke hem werkelijk toekomen. Bij andere weshops betaald u namelijk ook voor verzending, echter is dit standaard in de prijs verwerkt. Sterker nog, hoe meer u besteld, hoe meer u teveel betaald. Bij een "gemiddelde" order betaald u namelijk de volle verzendkosten, bij elke meer dan gemiddelde order betaald u dus automatisch te veel. Zie ook onze uitgebreide uitleg op: Het geheim van de verzendkosten. terug

    Is verzenden per enveloppe niet goedkoper?
    Helaas is dat in de praktijk niet echt het geval. Vaak zal het dan een enkel onderdeeltje of artikel betreffen, ivm gewicht, maar doordat deze handmatig verwerkt moeten worden weegt het voordeel van de postzegels niet op tegen de tijd welke het kost om de de order te verwerken. Arbeidstijd is kostbaar. Omdat de postzegels maar een deel van de kosten zijn hanteren we ook voor orders welke per post worden verzonden het standaard tarief. Daar komt nog bij dat ook over de portokosten 21% BTW afgedragen dient te worden. Als particier bent u hiervan vrijgesteld. Bedrijven niet. (zie ook: www.ondernemersraad.nl/artikelen/administratie/verzendkosten-wel-of-geen-btw/) terug

    Kan ik de artikelen als cadeau laten inpakken?
    Het is niet mogelijk om artikelen als cadeau in te laten pakken. We trachten onze orders zo neutraal mogelijk te vezenden, zodat aan de buitenzijde niet direct zichtbaar is dat het om speelgoed gaat. terug

    Bevestiging en factuur
    Binnen 30 minuten na plaatsing van uw bestelling ontvangt u per e-mail een orderbevestiging met daarop het factuurbedrag. Indien deze na 30 minuten nog niet is ontvangen, graag een mailtje naar info@bruder-speelgoed.nl. Wij sturen u dan een kopie van de orderbevestiging. Alle bedragen zijn inclusief BTW. Indien u een gespecificeerde factuur met BTW wenst te ontvangen, verzoeken wij u dit per e-mail aan te geven. terug

    Telefonische bereikbaarheid
    Wij zijn regelmatig telefonisch niet bereikbaar. Onze webwinkel willen we ook webwinkel houden. Heft u vragen of opmerkingen, deze dan graag via het contactformulier. We zullen uw vragen dan ook zo snel en compleet mogelijk proberen te beantwoorden. terug

    Algemene gegevens Remiko / Bruder-speelgoed.nl
    Remiko v.o.f. - Bruder-speelgoed.nl
    Doormanstraat 43
    7731 BP Ommen
    0529-456701 (privenummer, wij zijn niet altijd bereikbaar - geen telefonische verkoop)
    info@bruder-speelgoed.nl
    KvK: 69594570
    Btw-nr: NL857932391B01 terug

    De mensen achter Remiko / Bruder-speelgoed.nl
    Wij hebben Remiko, een verbastering van onze namen (Renate en Michael Koot) in 2006 opgericht nadat we veelvuldig in de speelgoedwinkel niet die artikelen konden aanschaffen die onze zoons graag voor hun verjaardag wilden. Aangezien wij niet de enigen waren met dat probleem, zijn wij destijds een internetwinkeltje begonnen. Inmiddels leveren wij naast Bruder speelgoed ook diverse andere merken via internet, waaronder bijvoorbeeld Ministeck (www.ministeck-online.nl), RollyToys (www.rollytoys-traptrekkers.nl) en Siku (www.jongens-speelgoed.nl).
    We proberen onze kosten zo laag mogelijk te houden, wat resulteert in betaalbare prijzen. Soms moet u een dagje langer wachten dan bij de duurdere (web)winkels, maar de prijs is daar ook zeker naar.

    Ons gezin, bestaat sinds 3 september 2012 uit vijf zoons en een dochtertje. Van groot naar klein: Joshua, Davy, Mitchell, Ian, Abbey (5-8-2011) en Owen. Tot ons grote verdriet is Abbey, ons dochtertje, bij de geboorte overleden.

    Voor meer info kunt u mij volgen op Linkedin
    terug

    Betaalmogelijkheden
    Betaling kan geschieden via overschrijving naar onze bankrekening of via overschrijving naar ons Paypal-account. Als gebruiker van Paypal heeft u tevens de mogelijkheid om met creditcard te betalen. rembourszendingen zijn ook mogelijk, zie "Levering onder rembours"terug

    Wanneer worden retourbetalingen gedaan?
    Indien een order is geannueerd, of u een retourstorting krijgt omdat een deel van de betaalde order is vervallen zullen we trachten dit zo snel mogelijk te verwerken. Normaliter verwerken we wekelijks retourbetalingen, dus zou het niet langer dan 7 dagen moeten duren, in enkele gevallen (vakantie / feestdagen) kan het iets langer duren, maar nooit langer dan 14 dagen. Mocht dat wel het geval zijn, dan vernemen we dat graag per mail, zodat we dit direct kunnen corrigeren.terug

    Wat is Paypal en hoe werkt het?
    Paypal is een online betaalservice. (www.paypal.com) Om gebruik te maken van deze dienst dient u als gebruiker bij Paypal geregistreerd te zijn. Een account bij Paypal is gratis en stelt mensen in staat om geld over te maken naar een specifiek e-mail adres. Wij bieden deze optie (vanwege de bijkomende kosten) alleen aan voor betalingen vanuit het buitenland. terug

    Verkeerde betaaloptie gekozen, wat nu?
    Indien u een verkeerde betaaloptie heeft gekozen, bijvoorbeeld Paypal in plaats van per bank, is dit geen enkel probleem. Wij controleren dagelijks zowel onze bankrekening als ons Paypal account. Let er wel op dat u niet het ordernummer vergeet te vermelden. Vaak merken wij bij en/of rekeningen dat er een andere naam op de overschrijving staat. Indien er ook geen ordernummer bij staat, kan het moeilijk worden om de betaling aan de juiste order te koppelen. terug

    Herroepingsrecht
    Na ontvangst van het product heeft u als consument een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgave van redenen de overeenkomst te ontbinden en het product te retourneren. Daarbij draagt u als consument zelf de kosten van de retourzending. Remiko zal in geval van ontbinding van de overeenkomst, binnen 14 dagen na de ontvangstdatum van de retourzending het orderbedrag retour storten. Hierbij dient het product onbeschadigd en indien mogelijk in originele verpakking en ongebruikt te worden geretourneerd. (Oftewel, het moet in verkoopbare staat retour) Indien u nog voordat u betaald heeft wilt afzien van de order is dat uiteraard ook mogelijk. In dat geval ontvangen wij graag van u een reply op de orderbevestiging naar info@bruder-speelgoed.nl met de vermelding dat u de order wenst te annuleren. Iedere retourzending dient te zijn vergezeld van een kopie van de orderbevestiging, teneinde vertraging te voorkomen bij de verwerking van de retourbetaling. LET OP: retouren welke onder rembours worden verzonden, zullen niet worden geaccepteerd!terug

    Ik wil een order retour sturen, welke regels gelden?
    Na ontvangst van het product heeft u als consument een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgave van redenen de overeenkomst te ontbinden en het product te retourneren. Daarbij draagt u als consument zelf de kosten van de retourzending. Remiko zal in geval van ontbinding van de overeenkomst, binnen 14 dagen na de ontvangstdatum van de retourzending het orderbedrag retour storten. Bij retourzendingen van een deel van de order zal het bedrag van de betreffende artikelen retour gestort worden. Hierbij dient het product onbeschadigd en indien mogelijk in originele verpakking en ongebruikt te worden geretourneerd. (Oftewel, het moet in verkoopbare staat retour).
    Waar moet ik de retour heen sturen?
    Bruder-speelgoed.nl / Remiko
    Doormanstraat 43
    7731BP Ommen
    LET OP: altijd een kopie orderbevestiging toevoegen, anders kan de retourbetaling niet tijdig worden verwerkt!
    LET OP: retouren welke onder rembours worden verzonden, zullen niet worden geaccepteerd!terug

    Gegevensbeheer en privacy
    De wettelijke voorschriften met betrekking tot de bescherming van persoonsgegevens, zoals vastgelegd in de Wet Persoonsregistraties en de Wet Bescherming Persoonsgegevens, worden door Bruder-speelgoed nageleefd. De gegevens zullen worden gebruikt voor de uitvoering van de bestelling van de klant. Indien u bij uw bestellingheeft aangegeven om in ons mailing bestand te worden opgenomen, zal alleen uw e-mailadres worden toegevoegd. terug

    Garantie en klachten
    Bruder-speelgoed.nl draagt zorg voor een correcte afhandeling van uw bestelling. Op alle door Bruder-speelgoed.nl geleverde producten zit garantie t.a.v. fabrieks-/montagefouten. U heeft de verplichting om bij aflevering te onderzoeken of de producten aan de overeenkomst beantwoorden. Indien dit niet het geval is, dient u Bruder-speelgoed.nl daarvan binnen een redelijke termijn, schriftelijk en gemotiveerd in kennis te stellen. LET OP: veel, met name kunststof detail-onderdelen zijn kwetsbaar mbt (over)belasting bij verkeerd gebruik. Beschadigingen welke zijn ontstaan tijdens/door gebruik van het artikel vallen niet onder garantie. Vorderingen en verweren, gegrond op feiten die de stelling zouden kunnen rechtvaardigen, dat het afgeleverde product niet aan de overeenkomst beantwoordt, verjaren na verloop van twee jaar na ontvangst op het afleveradres. Bruder-speelgoed.nl doet zijn uiterste best een goede relatie met zijn klanten te onderhouden en zal dan ook altijd trachten bij geschillen tot een oplossing te komen die bevredigend is voor beide partijen. Heeft u desondanks klachten, dan verzoeken wij u deze kenbaar te maken via info@bruder-speelgoed.nl.
    Verkeerd product geleverd
    Als vaststaat dat de producten niet aan de overeenkomst beantwoorden, heeft u de keuze de betreffende producten tegen retournering daarvan te laten vervangen door de correcte producten dan wel de factuurwaarde daarvan na retournering terugbetaald te krijgen.
    Beschadigd product
    Indien u een product ontvangt welke beschadigd is geraakt tijdens transport, dan verzoeken wij u dit direct te melden via info@bruder-speelgoed.nl. Bij voorkeur met digitale foto's zodat wij dit ook direct aan de transporteur kenbaar kunnen maken. We zullen u dan benaderen om tot een passende oplossing te komen.
    Gebreken algemeen
    Reclamering m.b.t. gebreken aan de producten dient bij voorkeur per e-mail naar info@bruder-speelgoed.nl te geschieden met digitale foto's van de gebreken. Houdt u alstublieft wel rekening met een maximale e-mail grootte van 5Mb. Bij fabrikagefouten zullen we u op de door de fabrikant voorgeschreven wijze verder helpen.
    Fabrikage fouten Bruder
    Bruder (fabrikant) heeft een zeer uitgebreide ondersteuning voor wat betreft de door haar geleverde artikelen. Indien een artikel welke vanuit de verpakking beschadigd bij u komt zonder dat dit logischerwijs door transportschade is ontstaan, kunt u beroep doen op de fabrieksgarantie van Bruder. Dit kan rechtstreeks online via de volgende link: klacht plaatsen bij Bruder. (Deze link is niet voor vervangende onderdelen naar aanleiding van schades ontstaan door gebruik.)
    Siku Control
    Mocht een Siku Control artikel niet goed (meer) functioneren kunt u deze voor reparatie versturen naar SIKU met daarbij een kopie factuur en ingevuld Service formulier.
    Mocht een model niet helemaal correct (meer) werken of defect zijn, kunt u online contact opnemen met SIKU. Vaak is het probleem na beschrijving en/of uploaden van foto's eenvoudig te verhelpen. Gaat u hiervoor naar: SIKU feedback. terug

    Afwijkingen van producten
    Alle afbeeldingen op onze site zijn met zorg geselecteerd. Een enkele keer wijzigt het aanbod van de producent (Bruder) qua kleur van het artikel. Ondanks dat wij hier zo adequaat mogelijk op proberen te reageren als mogelijk is, kunnen wij anders dan fabrieks-/montagefouten geen aansprakelijkheid accepteren voor afwijkingen in afbeeldingen en teksten.terug

    Voorraad
    Onze website is niet gekoppeld aan onze actuele voorraad. Wij streven er echter naar van alle Bruder artikelen meerdere artikelen voorradig te hebben. Tevens vullen we in ieder geval tweemaal per week onze voorraad aan. Zodoende kunnen wij vrijwel alle orders binnen 2 tot 5 werkdagen verzenden.terug

    Levertijd
    Doorgaans verzenden we alle Bruder artikelen (behalve onderdelen) uit eigen voorraad en gaan deze meestal binnen 2 dagen op de post. We verzenden met PostNL, dus de dag na verzending wordt deze bij u aangeboden. Artikelen van andere merken zoals KidsGlobe en Siku kunnen soms een dagje langer duren. Doordat wij minimaal tweemaal per week onze voorraad aanvullen kunnen wij vrijwel alle orders binnen 2 tot 5 werkdagen na ontvangst van uw betaling verzenden. In het geval een artikel langere tijd niet leverbaar is, zullen wij u daar per e-mail over informeren en tevens, indien mogelijk, u enkele alternatieven aan de hand doen, waarbij wij u ook de mogelijkheid bieden de order kostenloos te ontbinden.
    Houdt u er rekening mee dat het een tot twee dagen kan duren voordat PostNL het pakje aflevert? Hierop kunnen wij helaas geen invloed op uitoefenen.
    Orders welke online worden betaald (iDeal) worden direct verwerkt, orders welke per bank of Paypal worden betaald, worden pas verwerkt nadat de betaling op onze rekening is ontvangen. Bankbetalingen zorgen doorgaans voor minimaal een dag vertraging, gelieve hier rekening mee te houden als u haast heeft. terug

    Verjaardagen
    Indien u de order voor een verjaardag nodig heeft, verzoeken wij u de uiterste leverdatum te vermelden in uw bestelling (of na te sturen in een losse e-mail onder vermelding van het ordernummer). Wij zullen dan onze uiterste best doen uw order op tijd bij u te krijgen, of indien dit niet mogelijk is, u hiervan op de hoogte brengen en eventueel een alternatief te zoeken. Indien uw order niet geheel voorradig is, maar u heeft aangegeven deze voor een bepaalde datum te willen ontvangen, zullen wij in eerste instantie proberen samen een alternatief te vinden. Mocht de tijd dringen zullen we de voorradige artikelen verzenden en het verschilbedrag retourneren. terug

    Disclaimer
    Ondanks dat onze website met de meeste zorgvuldigheid is samengesteld, kunnen wij geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor afwijkingen in prijzen, afbeeldingen en teksten, anders dan door grove nalatigheid. Neemt u bij twijfel contact met ons op via: info@bruder-speelgoed.nl
    terug

    Mijn vraag staat er niet bij.
    Indien uw vraag nog niet beantwoord is, na het lezen van deze pagina, kunt u deze eenvoudig per mail stellen. Wij proberen uw vragen altijd zo snel mogelijk te beantwoorden, vrijwel altijd binnen 1 werkdag. Klik hier om uw vraag te stellen. terug
























  • onderdeel van Remiko Handelsonderneming

    Zoek een artikel:




    onze vermelding op www.keurmerk.info

    LET OP: bestel op tijd. Lage prijzen maar we gegaranderen niet de volgende dag thuis (maar we doen er wel ons best voor!)

    Toeslag verzenden naar Belgie: € 4,00

    Het hele assortiment van Ministeck voor de laagste prijzen. Kijk op http://www.ministeck-online.nl




     
    © Remiko 2017